Minden Mindennel Összefügg!

- Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye...! - Ha nem látod a horgot a számban, ne fárassz!

Friss topikok

  • KEhelyKE: @Nonoo: talán rosszul fogalmaztam! a lényeg a beszédhiba, és hogy senki nem vette észre, így kell ... (2009.03.19. 17:32) Magyarok
  • Nonoo: Ma is érdemes volt felkelnem! (2009.03.07. 17:33) A nagy titok a nőkről és a wckről
  • KEhelyKE: Elég gáz, jah, de végül rájöttem, megoldottam :) És vállalom a felelősséget :) (2009.03.07. 16:46) vazz
  • delictum: Hurrá :D Beletartozom a 2%-ba :P (2009.02.28. 20:12) Teszt
  • senki alfonz: mivel te leírtad azt, amit a nő érez és gondol, a bejegyzés írója, meg a ffi érzéseit, lelkületét ... (2008.11.07. 22:38) Nőkről megint!
Online Users Bravium Blog-Toplista

Egy Amerikában tanuló magyar tapasztalatai

2008.02.18. 12:14 | KEhelyKE | 1 komment

Soxor hallom, hogy így az USA, meg úgy az USA, gondolom ezzel mind így vagyunk. Persze, messziről jött ember azt mond, amit akar, ám én most mégis megosztanék egy beszámolót Veletek. Nem tudom, hogy mennyire hiteles, mivel énmagam sosem voltam USA- ban, ha esetleg valaki meg tudná erősíteni, vagy cáfolni, hitelt érdemlően, az kérem tegye.
A történet tanulága szerintem annyi, hogy (vad)kapitalizmus van, a pénz az úr, és ez így van mindenhol. A többi csak maszlag..! Íme a történet:


Tegnapelőtt kisebb problémák miatt el kellett mennem orvoshoz itt az USA-ban. Itt már régóta több biztosítós rendszer van. Erről szólnék most néhány szót. A biztosítónál van a pénz, ő az úr. Ő dönti el kifizeti-e az ellátását valakinek vagy sem. Nekem is ez volt. Elmentem egy kórházba, és átmentünk a kórház pénzügyi tanácsadójával a tárgyaló ba, ahol ő felhívta a biztosítót, hogy fedezik-e a költségeket, vagy el kell-e küldjön. Azaz hívta volna, mert az első telszám 7 perc zene után üzenetrögzítő lett. A másik szám hasonlóan 7 percig mondogatta, hogy hívása nagyon fontos (very important) számunkra majd kiment üzenetrögzítőre.
A biztosítási dokumentumon volt még egy telefonszám, ami nem ilyen esetekre van, de azt hívtuk ezután.Megjegyzem, hogy biztosításom nem gagyi, az egyik legjobb amerikai, az egyetememen ezt kötelező megkötni. Szóval a harmadik telefonszámon találtuk valakit, de választ nem kaptunk, csak át meg átkapcsoltak minket.
Összesen 5-ször kapcsolták át hívásunkat és már 57 perce lógtunk a telefonon, amikor azt a választ kaptuk, hogy várnunk kell holnapig. (Ez a biztosítás nekem egy évre több mint 2OO ezer Ft. Amerikai állampolgár osztálytársaimnak csurog a nyála, mert ők ennek a többszörösét fizetik.)
Másnap persze dehogy hívták fel a kollégát, hanem megint neki kellett telefonálnia. A legnagyobb csodálkozásomra nem adta fel a kórház pénzügyi tanácsadója, hanem félvállról közölte, hogy mindig ez van, és hogy ez normális. És örül, ha nem Indiában, vagy Bangladesben veszik fel a telefont, mert akkor olyan rossz angolsággal beszélnek, hogy alig érti.
Miközben várakoztunk és hallgatta a zenét, volt időnk beszélni. Megkérdezte, hogy Magyarországon több biztosítós rendszer van-e. Mondtam, hogy még állami az egészségügy, erre, legnagyobb megdöbbenésemre azt mondta: "Ez azért van, mert Magyarország egy civilizált ország." Szó szerint ezt mondta, az, aki itt Amerikában 23 éve dolgozik ebben a pozícióban.
Beszéltetni kezdtem, hogy fejtse már ki mit is ért ez alatt. Példákat és konkrétumokat kezdett mesélni:
- Ha nekem most azt mondja a biztosító, hogy nem fizet, akkor csak úgy vizsgál meg doki, ha leperkálok 2 millió Ft-nak megfelelő dollárt. Micsoda? Igen, mondta, mert külföldi vagyok, senki se garantálja, hogy ha kiküldik a számlát, akkor nem lépek meg azelőtt, hogy kifizessem. Ja és az orvos főnöke a biztosító, tehát ha ennek ellenére megvizsgál, akkor kockáztatja
az állását.
- Két helyről is hallottam már ilyesmit, és most ez a hölgy is mondott egy hasonlót: műtét, a pácienssel komplikációk merülnek fel, és jön a biztosító embere, hogy azonnal be kell fejezni a műtétet, mert lejárt a munkaidő. De beszéltem személyesen is egy ilyen nővel, aki rákos volt, és a műtét során találtak még nála dolgokat, amiket mégsem szedhettek ki, mert a biztosító nem engedte, mert bejött és mondta, hogy be kell fejezni a műtétet, nem fizet tovább. Így hát összevarrták. Ő maga mondta el. Mesél tovább a hölgy fülén a telefonnal, hogy volt egy másik embere, aki 35 évig folyamatosan biztosítva volt, aztán munkahelyet váltott, de nem tudott azonnal, ezért volt 3 hónap, amíg nem volt biztosítva, és a biztosító ezért őt egy új ügyfélnek tekintette, és mivel általában a már fennálló problémákra nem fizetnek, ezért ennek az embernek sem fizettek.
Döbbenet.
- Azt is hozzáteszi, hogy a 23 év alatt, amíg itt dolgozott, még sose volt olyan hónap, hogy valami szabályozás ne változott volna. Azt mondja, hogy sokszor ezek a biztosítók 2 havonta megváltoztatják a szabályzatukat. És ha nem látod a kisbetűs részeket, nem figyelsz, hirtelen fizetheted magad a számlát.
- Azt is mondja, hogy volt olyan, hogy azt mondta a biztosító előre, hogy fedezi egy beteg ellátását, aztán amíg lement a dolog, addig talált valami indokot, hogy miért nem fizet, és végül nem fizetett.
Belegondolok, hogy de jó volt eddig otthon, hogy CSAK a betegség miatt kellett szoronganom, most itt azért is szorongok, hogy a biztosító fedezi-e költségeimet, vagy nem tudom mi lesz... És hogy ha azt mondja, fedezi, akkor utólag nem mondja-e mégis azt, hogy mégse. Gondoljatok ebbe bele.
-A profitérdekelt biztosítók célja, hogy minél több profitot termeljenek. Ezt leginkább úgy lehet, ha mindenféle indokot találnak arra, hogy ne kelljen fizetniük. Ezt pedig úgy lehet, ha mint gép működnek, és mindenféle empatikus emberi hajlamot kiirtanak. Ez valami jó?
Úgy látom, hogy otthon azért pukkasztják le amennyire csak lehet az egészségügyet, hogy egyhangúlag mindenki azt mondja, hogy ez így tovább nem maradhat. És ekkor hozzák elő ezt az új rendszert, amit senki sem ismer, ami az eddigi 5oo millió Ft közpénz propagandája szerint előrelépés.
Én azt mondom, hogy legyen magánbiztosító, de az lépjen be a piacra, és küzdje ki, amit tud a piacon, szerezzen embereket, ne kelljen mindenkinek magánbiztosítóba belépni. Miért adjuk oda nekik ingyen az egész piacot?
Ja és még valami:
Nem tudom, hogy az USA szegény országnak mondható-e de itt minden második embernek nincs biztosítása, mert olyan drága, tehát orvosi szolgáltatást nem tudnak igénybe venni. Ez tényleg előrelépés lenne nekünk is? Ezt akarjuk?
Eddig a történet...

A bejegyzés trackback címe:

https://kehelyke.blog.hu/api/trackback/id/tr73343955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doris · http://doris.blog.hu 2008.02.19. 14:28:12

Na ezt kellene inkább az index főoldalára tenni.
Igen tanulságos kis post volt ez így nekem. Haha, többiztosító.
süti beállítások módosítása