A következő történet szerintem önmagáért beszél:
Másik baki a KRESZ-ben a biztonsági öv, amire csak annyi előírás van, hogy be kell csatolni, de az nincs ott, hogy az ember előtt, vagy mögötte kell becsatolni!
Nem tudom sajnos, hogy mi történt ezután, de tulajdonképpen igaza van nem? A törvényeket nem ő találta ki. Tekintsünk el attól, hogy nalunk keveseknek van olyan autója, amivel ekkora sebességgel haladhatna és az utak is olyanok amilyenek, de vajon hogyan értékelne a bíróság egy ilyen érvelést? Na és a biztonsági öv?
Ha elfogadja az érvelést, akkor az azt jelenti, hogy rengeteg embert jogtalanul büntettek meg, ha nem fogadja el, akkor pedig megszegi a törvényt.
Tulajdonképpen teljesen mindegy, hogy milyen törvények és rendelkezések vannak, amíg jó pénzért megveheted a legjobb ügyvédet, vagy lefizetheted a bírót.
Aki 'fennt van' az felrúghatja a szabályokat, aki 'lent van' az nem, de nem juthatsz 'feljebb' a szabályok felrúgása nélkül...
Most persze arra gondolsz, hogy teljesen egyértelmű, hogy a táblán az érték km/h- ban értendő. De általánosan elfogadott dolog, hogy ha nem mondunk mást, akkor az alapértelmezett esetről van szó. Ami pedig a szabályokat, törvényeket illeti, úgy kell(ene) megfogalmazni, hogy mindig teljesen egyértelmű legyen. Kiskapuk mindig is lesznek, hiszen nem lehet mindenre gondolni, de törekedni kell rá.
Ha azt kérdezi valaki, hogy milyen magas vagy es azt mondod hogy 175, akkor nyilván nem méterben értendő, de például, ha neked olyan verdád van, amiben a kilométeróra skálája m/s-ban mutatja a sebességet, akkor mi van?
Megtörtént a Francia bíróságon
Egy 70 km/h max. sebességű útszakaszon, 250 km/h sebességgel radarba futó autós védőbeszéde a bíróságon :
Tisztelt bíróság, valóban láttam egy fehér alapú, kör alakú táblát, amiben a 70-es szám volt, de nem volt semmilyen mértékegység mellette. Ahogy önök is tudjak, az 1837. július 4-i törvény kötelezi Franciaországot is a metrikus mértékegység használatára. Továbbá az 1961. május 3-i 65/501 számú törvény kimondja, hogy a hosszúság mértékegysége a méter, és az idő mértékegysége a másodperc. Én el sem tudom képzelni, hogy a Belügyminisztérium nem tartja tiszteletben a Köztársaság törvényeit.
Tehát logikus, hogy ha nincs odaírva a mértékegység, akkor a sebesség alapértelmezés szerint m/sec-ban értendő. A 70 m/sec maximális sebesség, megfelel 252 km/h-nak. A rendőrök azt mondtak, hogy 250 km/h sebességgel autóztam. Nem is vonom kétségbe a rend őreinek pontosságát. Tehát 2 km/h sebességgel a sebességkorlát alatt voltam. Így tisztelettel kérem a bíróságot, hogy adjak vissza a jogosítványomat, amit egy sajnálatos tévedés folytan vettek el a rend éber őrei.
A magyar KRESZ-ben (1/1975 KPM-BM rendelet) sincs mértékegység, csak az, hogy "sebesség", ami így logikusan m/sec-et jelent!Egy 70 km/h max. sebességű útszakaszon, 250 km/h sebességgel radarba futó autós védőbeszéde a bíróságon :
Tisztelt bíróság, valóban láttam egy fehér alapú, kör alakú táblát, amiben a 70-es szám volt, de nem volt semmilyen mértékegység mellette. Ahogy önök is tudjak, az 1837. július 4-i törvény kötelezi Franciaországot is a metrikus mértékegység használatára. Továbbá az 1961. május 3-i 65/501 számú törvény kimondja, hogy a hosszúság mértékegysége a méter, és az idő mértékegysége a másodperc. Én el sem tudom képzelni, hogy a Belügyminisztérium nem tartja tiszteletben a Köztársaság törvényeit.
Tehát logikus, hogy ha nincs odaírva a mértékegység, akkor a sebesség alapértelmezés szerint m/sec-ban értendő. A 70 m/sec maximális sebesség, megfelel 252 km/h-nak. A rendőrök azt mondtak, hogy 250 km/h sebességgel autóztam. Nem is vonom kétségbe a rend őreinek pontosságát. Tehát 2 km/h sebességgel a sebességkorlát alatt voltam. Így tisztelettel kérem a bíróságot, hogy adjak vissza a jogosítványomat, amit egy sajnálatos tévedés folytan vettek el a rend éber őrei.
Másik baki a KRESZ-ben a biztonsági öv, amire csak annyi előírás van, hogy be kell csatolni, de az nincs ott, hogy az ember előtt, vagy mögötte kell becsatolni!
Nem tudom sajnos, hogy mi történt ezután, de tulajdonképpen igaza van nem? A törvényeket nem ő találta ki. Tekintsünk el attól, hogy nalunk keveseknek van olyan autója, amivel ekkora sebességgel haladhatna és az utak is olyanok amilyenek, de vajon hogyan értékelne a bíróság egy ilyen érvelést? Na és a biztonsági öv?
Ha elfogadja az érvelést, akkor az azt jelenti, hogy rengeteg embert jogtalanul büntettek meg, ha nem fogadja el, akkor pedig megszegi a törvényt.
Tulajdonképpen teljesen mindegy, hogy milyen törvények és rendelkezések vannak, amíg jó pénzért megveheted a legjobb ügyvédet, vagy lefizetheted a bírót.
Aki 'fennt van' az felrúghatja a szabályokat, aki 'lent van' az nem, de nem juthatsz 'feljebb' a szabályok felrúgása nélkül...
Most persze arra gondolsz, hogy teljesen egyértelmű, hogy a táblán az érték km/h- ban értendő. De általánosan elfogadott dolog, hogy ha nem mondunk mást, akkor az alapértelmezett esetről van szó. Ami pedig a szabályokat, törvényeket illeti, úgy kell(ene) megfogalmazni, hogy mindig teljesen egyértelmű legyen. Kiskapuk mindig is lesznek, hiszen nem lehet mindenre gondolni, de törekedni kell rá.
Ha azt kérdezi valaki, hogy milyen magas vagy es azt mondod hogy 175, akkor nyilván nem méterben értendő, de például, ha neked olyan verdád van, amiben a kilométeróra skálája m/s-ban mutatja a sebességet, akkor mi van?