Úgy tűnik, hogy el lehet tenni a télikabátot most már. Persze odébb még a nyár. Számomra viszont nehéz idők jönnek e tekintetben. Nehezebb, mint a tél. Miért is? Azért, mert nagyon érzékenyen reagál a szervezetem a melegre.
Ez azt jelent konkrétan, hogy amíg mások kicsit fáznak, vagy éppen jó, az nekem már nehezen elviselhető. Izzadok, mintha zuhany alatt állnék. Ez csak a probléma egyik része. Megfelelő légmozgás esetén könnyedén elviselhetővé válik. Igen. Megfelelő légmozgás esetén. Olyan egyszerűnek tűnik nem? Pedig higgyétek el, hogy nem az.
Rengeteg kellemetlen helyzet adódik tömegközlekedési eszközökön, és munkahelyen, abból kifolyólag, hogy folyamatosan hadakoznom kell másokkal, hogy ne legyek rosszul. Ezekről a történetekről órákig tudnék vakerni, de egyrészt nincs kedvem feleleveníteni az emlékeket, másrészt nehezen érthető annak, aki nem hasonló cipőben jár. Nem is ez a lényeg.
Azért hoztam fel ezt az egész dolgot, mert nagyon szeretném tudni, hogy miért is van ez. Miért kell nekem megrohadnom egy villamoson a melegtől, meg a rossz levegőtől? Miért van az, hogy egy milliárdos multinál egész nap fáj a fejem, mert nincs megfelelő légmozgás. Miért van az, hogy látszólag ez csak engem zavar?
Na ezek az én nagy kérdéseim. Hülyén hangzik ugye? Rendkívüli módon meg tudják keseríteni az életem. Miért reagálunk ennyire eltérően? Másokat is zavar, csak nem mondják? De ha zavar másokat is, akkor miért nem tesznek ellene?
Szinte hallom a gondolatokat, hogy ki lehet bírni két megállót, meg nem kell mindig rendezkedni, meg tolerancia, meg hasonlók. Igen! Pont ez az! Bárcsak lenne valakinek valami épkézláb véleménye! Szívesen megvitatnám.
Engedjétek meg, hogy egy gyors hasonlattal érzékeltessem, hogy milyen is az a két megálló. Pár éve rakodóként dolgoztam. Költöztetés, miegymás. Szerettem, és jó erőben voltam. Egy három ajtós szekrény, vagy egy franciaágy felcipelése a tizedik emeletre gyalog azért egy jó kondiban lévő rakodónak is a becsületére válik. Én úgy motiváltam magam, mivel a másodikon laktam mindig, hogy a másodikig nincs gond, haza megyek, a másodikon ha már ott voltam, akkor egy emeletet tudok menni, és így tovább. Tehát, ha két megállót kibírok, akkor kibírom a harmadikat is, hiszen az csak egy...de nem akarom kibírni, mivel azalatt a két megálló alatt is úgy megizzadók, hogy le kellene zuhanyoznom, és ruhát kellene váltanom. Ez nem megoldható, ha munkába megyek. Nem is beszélve az oxigénhiány tüneteiről.
Már írtam korábban néhány kalandomat, mikor merészeltem elhúzni az ablakot, talán emlékeztek rá. Én bírjam ki, hogy izzadságszagom lesz egész nap, meg fáj a fejem, akkor mások miért nem bírják ki, hogy jön be némi friss levegő? Igen, kipufogógáz is jön be, meg némi huzat is keletkezhet. Azt szokták mondani, hogy úgy legyen, ahogy a többség akarja. Ezek szerint a többség szeret büdösben lenni? Ezek szerint a többség szereti, ha fáj a feje, mert nincs levegő? Mondjuk nem szokott nekem esni az egész villamos, így nem tudhatom valójában. Lehet, hogy azok vannak többségben, akiket hasonlóképpen zavar ez az egész dolog, csak nem éri meg állandóan ezzel foglalkozni. Igen, fárasztó. Ez persze tömegközlekedés, nem lehet mindenkinek jó, de ha mondjuk megyek 10 megállót, és mondjuk a harmadiknál leszek rosszul, akkor már toleráltam nem? Akkor ki lehet nyitni, és ha ez meg másvalakit zavar mocskosul, akkor pár megálló után be lehet csukni. Végül is utazás közben nemigen lehet mit csinálni. Legalább megy az idő. Én is szeretnék kényelmesen utazni. A metrón nem lehet mit tenni, ott megrohadok mindenképpen, de a felszíni közlekedésnél van esélyem. Miért ne élnék vele?
A multiknál persze nem ilyen egyszerű a helyzet. Ott nem lehet csak úgy ablakot nyitni. Főleg, hogy nincs is nagyon ablak. Klíma van. Nagy találmány. De tényleg! Állandó kellemes hőmérsékleten lehet tartani vele az épület levegőjét, és meg cseréli is. Némi szabályzást is lehet eszközölni, egy-két fokot, fali szabályzókkal. Érdekes módon mégis folyamatosan fájt a fejem. Teljesen egyszerű a magyarázata. Amikor indult a cég, jóval kevesebb alkalmazott volt, és ennek megfelelően tervezték a légtechnikát. Aztán ahogy növekedett a cég, egyre több emberre volt szükség, de a hely nem lett nagyobb, és a légtechnika is maradt. Így már érthető. Később komoly változtatásokat eszközöltek, nagyobb hely, új klíma, ami már megfelelt az elvárásoknak. De mi történik, ha nyáron, 30°C van kint, és bemész? Hirtelen nagyon hidegnek érzed, ugye? Ez normális szerintem, mire az ember a helyére ér, meg lehet szokni. Persze a hisztis picsák folyton nyavalyogtak, hogy fáznak. Nesze neked klíma. Megértem, hogy egy szál semmiben szokás járni manapság a hölgyeknek, meg ugye kevésbé szőrösek, mint a férfiak, így fáznak. De továbbra is tartom, hogy ha valaki kicsit fázik, fel tud venni valamit, míg, ha valakinek melege van, és fáj a feje, és émelyeg, az nemigen tud mit tenni. Nem kell, hogy hozzám igazítsák ezeket a rendszereket. Nem erről van szó. Pontosan ezért is írtam erről, ugyanis nem találkoztam még egy olyan emberrel, aki hasonlóképpen küzdene ilyen gondokkal.
Tényleg nem hiszti...nagyon kellemetlen tud ám lenni egész nap izzadságszagúan lenni egy munkahelyen. Folyamatosan konfliktusba kerülni kollégákkal, idegenekkel a buszon...de a legrosszabb az egészben a tehetetlenség...
Ez azt jelent konkrétan, hogy amíg mások kicsit fáznak, vagy éppen jó, az nekem már nehezen elviselhető. Izzadok, mintha zuhany alatt állnék. Ez csak a probléma egyik része. Megfelelő légmozgás esetén könnyedén elviselhetővé válik. Igen. Megfelelő légmozgás esetén. Olyan egyszerűnek tűnik nem? Pedig higgyétek el, hogy nem az.
Rengeteg kellemetlen helyzet adódik tömegközlekedési eszközökön, és munkahelyen, abból kifolyólag, hogy folyamatosan hadakoznom kell másokkal, hogy ne legyek rosszul. Ezekről a történetekről órákig tudnék vakerni, de egyrészt nincs kedvem feleleveníteni az emlékeket, másrészt nehezen érthető annak, aki nem hasonló cipőben jár. Nem is ez a lényeg.
Azért hoztam fel ezt az egész dolgot, mert nagyon szeretném tudni, hogy miért is van ez. Miért kell nekem megrohadnom egy villamoson a melegtől, meg a rossz levegőtől? Miért van az, hogy egy milliárdos multinál egész nap fáj a fejem, mert nincs megfelelő légmozgás. Miért van az, hogy látszólag ez csak engem zavar?
Na ezek az én nagy kérdéseim. Hülyén hangzik ugye? Rendkívüli módon meg tudják keseríteni az életem. Miért reagálunk ennyire eltérően? Másokat is zavar, csak nem mondják? De ha zavar másokat is, akkor miért nem tesznek ellene?
Szinte hallom a gondolatokat, hogy ki lehet bírni két megállót, meg nem kell mindig rendezkedni, meg tolerancia, meg hasonlók. Igen! Pont ez az! Bárcsak lenne valakinek valami épkézláb véleménye! Szívesen megvitatnám.
Engedjétek meg, hogy egy gyors hasonlattal érzékeltessem, hogy milyen is az a két megálló. Pár éve rakodóként dolgoztam. Költöztetés, miegymás. Szerettem, és jó erőben voltam. Egy három ajtós szekrény, vagy egy franciaágy felcipelése a tizedik emeletre gyalog azért egy jó kondiban lévő rakodónak is a becsületére válik. Én úgy motiváltam magam, mivel a másodikon laktam mindig, hogy a másodikig nincs gond, haza megyek, a másodikon ha már ott voltam, akkor egy emeletet tudok menni, és így tovább. Tehát, ha két megállót kibírok, akkor kibírom a harmadikat is, hiszen az csak egy...de nem akarom kibírni, mivel azalatt a két megálló alatt is úgy megizzadók, hogy le kellene zuhanyoznom, és ruhát kellene váltanom. Ez nem megoldható, ha munkába megyek. Nem is beszélve az oxigénhiány tüneteiről.
Már írtam korábban néhány kalandomat, mikor merészeltem elhúzni az ablakot, talán emlékeztek rá. Én bírjam ki, hogy izzadságszagom lesz egész nap, meg fáj a fejem, akkor mások miért nem bírják ki, hogy jön be némi friss levegő? Igen, kipufogógáz is jön be, meg némi huzat is keletkezhet. Azt szokták mondani, hogy úgy legyen, ahogy a többség akarja. Ezek szerint a többség szeret büdösben lenni? Ezek szerint a többség szereti, ha fáj a feje, mert nincs levegő? Mondjuk nem szokott nekem esni az egész villamos, így nem tudhatom valójában. Lehet, hogy azok vannak többségben, akiket hasonlóképpen zavar ez az egész dolog, csak nem éri meg állandóan ezzel foglalkozni. Igen, fárasztó. Ez persze tömegközlekedés, nem lehet mindenkinek jó, de ha mondjuk megyek 10 megállót, és mondjuk a harmadiknál leszek rosszul, akkor már toleráltam nem? Akkor ki lehet nyitni, és ha ez meg másvalakit zavar mocskosul, akkor pár megálló után be lehet csukni. Végül is utazás közben nemigen lehet mit csinálni. Legalább megy az idő. Én is szeretnék kényelmesen utazni. A metrón nem lehet mit tenni, ott megrohadok mindenképpen, de a felszíni közlekedésnél van esélyem. Miért ne élnék vele?
A multiknál persze nem ilyen egyszerű a helyzet. Ott nem lehet csak úgy ablakot nyitni. Főleg, hogy nincs is nagyon ablak. Klíma van. Nagy találmány. De tényleg! Állandó kellemes hőmérsékleten lehet tartani vele az épület levegőjét, és meg cseréli is. Némi szabályzást is lehet eszközölni, egy-két fokot, fali szabályzókkal. Érdekes módon mégis folyamatosan fájt a fejem. Teljesen egyszerű a magyarázata. Amikor indult a cég, jóval kevesebb alkalmazott volt, és ennek megfelelően tervezték a légtechnikát. Aztán ahogy növekedett a cég, egyre több emberre volt szükség, de a hely nem lett nagyobb, és a légtechnika is maradt. Így már érthető. Később komoly változtatásokat eszközöltek, nagyobb hely, új klíma, ami már megfelelt az elvárásoknak. De mi történik, ha nyáron, 30°C van kint, és bemész? Hirtelen nagyon hidegnek érzed, ugye? Ez normális szerintem, mire az ember a helyére ér, meg lehet szokni. Persze a hisztis picsák folyton nyavalyogtak, hogy fáznak. Nesze neked klíma. Megértem, hogy egy szál semmiben szokás járni manapság a hölgyeknek, meg ugye kevésbé szőrösek, mint a férfiak, így fáznak. De továbbra is tartom, hogy ha valaki kicsit fázik, fel tud venni valamit, míg, ha valakinek melege van, és fáj a feje, és émelyeg, az nemigen tud mit tenni. Nem kell, hogy hozzám igazítsák ezeket a rendszereket. Nem erről van szó. Pontosan ezért is írtam erről, ugyanis nem találkoztam még egy olyan emberrel, aki hasonlóképpen küzdene ilyen gondokkal.
Tényleg nem hiszti...nagyon kellemetlen tud ám lenni egész nap izzadságszagúan lenni egy munkahelyen. Folyamatosan konfliktusba kerülni kollégákkal, idegenekkel a buszon...de a legrosszabb az egészben a tehetetlenség...